Известие

Collapse
No announcement yet.

предложете ми

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • предложете ми

    фирма която се занимава със слагането на чипове в София.Колата ми е 156 1.9 115 коня искам да попитам и горе долу до колко коне може да се докара и какви парици ще ми коства това. Мерси !

  • #2
    Виж в Общ технически раздел колега
    156/2.0 Selespeed - Alfa Romeo 156 2.5 v6 24v --> http://vbox7.com/play:m1d6507527

    Comment


    • #3
      30-35 коня може спокойно отгоре...
      156 2.4JTD 136+ PS

      Comment


      • #4
        http://lmgtfy.com/?q=%D1%87%D0%B8%D0...B8%D0%BD%D0%B3
        ...

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
          30-35 коня може спокойно отгоре...
          С тия 35 отгоре спокойно я счупва
          Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
          156 1.8TS 16V (01.2001)
          147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
          0879369082

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
            С тия 35 отгоре спокойно я счупва
            Много ги разбираш !!! На всяка манджа меродия.
            90 000 км не я счупих от 115 на 150 ти тея мотори ги чупиш кат клечки за зъби !
            Има не-малко мотори от 115 до 200+ без да е барана карантията и държът.
            Не се дръж като като някои дечко ! Бързаш да пишеш ,просто несто да пишеш.

            Лека вечер
            Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
            159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
            NEW 159 2.0 JTDm Black TI

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от vovata Покажи съобщение
              Много ги разбираш !!! На всяка манджа меродия.
              90 000 км не я счупих от 115 на 150 ти тея мотори ги чупиш кат клечки за зъби !
              Има не-малко мотори от 115 до 200+ без да е барана карантията и държът.
              Не се дръж като като някои дечко ! Бързаш да пишеш ,просто несто да пишеш.

              Лека вечер
              Дай да видя такъв на 200+, че ми стана интересно
              Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
              156 1.8TS 16V (01.2001)
              147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
              0879369082

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                Дай да видя такъв на 200+, че ми стана интересно
                Потребител 1 http://www.clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=10688 Фиат Стило 1.9 8v. правено от Бобо около 200коня.

                Потребител 2 http://www.clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=6797 Алфа 147 1,9 8v. правена от Келеша 200+ коня

                Потребител 3 http://www.clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=6 Алфа Ромео 156 1,9 16v. правена от Бобо около 280коня.

                Карантиите на мотора са им сток 100%.
                Fiat Punto 1.4GT 1996
                Hyundai Tucson 2.0 2007
                Renault Clio 1.5 2019

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
                  Потребител 1 http://www.clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=10688 Фиат Стило 1.9 8v. правено от Бобо около 200коня.

                  Потребител 2 http://www.clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=6797 Алфа 147 1,9 8v. правена от Келеша 200+ коня

                  Потребител 3 http://www.clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=6 Алфа Ромео 156 1,9 16v. правена от Бобо около 280коня.

                  Карантиите на мотора са им сток 100%.
                  OK, чакам Бобо да каже само софтуер ли е сложил или има и хардуер. Тая 16V ми е също интересна. Собствениците също могат да споделят инфо
                  Last edited by NightRider; d.m.y г., 00:01.
                  Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                  156 1.8TS 16V (01.2001)
                  147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                  0879369082

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                    OK, чакам Бобо да каже само софтуер ли е сложил или има и хардуер. Тая 16V ми е също интересна
                    Опит за измъкване ли е това мнение.

                    Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                    С тия 35 отгоре спокойно я счупва
                    Пак потварям, мотора само като такъв е със сток бутала, биели и т.н.
                    Спама ти е голям, но понякога е съвкупност с невероятни глупости, да се чуди човек да се смее ли или да плаче. То инфо има, ма няма кой да чете
                    Last edited by thecleaner; d.m.y г., 00:04.
                    Fiat Punto 1.4GT 1996
                    Hyundai Tucson 2.0 2007
                    Renault Clio 1.5 2019

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от malelelonely Покажи съобщение
                      фирма която се занимава със слагането на чипове в София.Колата ми е 156 1.9 115 коня искам да попитам и горе долу до колко коне може да се докара и какви парици ще ми коства това. Мерси !
                      Виж общ техн. раздел, но най-напред реши какво искаш мощност или икономия и после говори какво може да се постигне.
                      ex Алфа 147 1.9 JTD 8V 115CV "+" 140CV

                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
                        Опит за измъкване ли е това мнение.
                        Не е опит за измъкване


                        Пак потварям, мотора само като такъв е със сток бутала, биели и т.н.
                        Спама ти е голям, но понякога е съвкупност с невероятни глупости, да се чуди човек да се смее ли или да плаче. То инфо има, ма няма кой да чете
                        Хубаво, спамаджия съм. Само чакам инфо от хората с тия 200+ коня или от Бобо как го е постигнал само със софтуер, без смяна на турбини, маховици, валове

                        А ето и още обобщено:
                        При всеки автомобил снабден със система за електронно управление на двигателят съществува устройство (най-често обозначавано като “компютър”), което управлява всички процеси осъществяващи се по време на работа на мотора. Компютърът отчита данни на редица сензори, като: обороти, сигнал от ламбда сондата, количество въздух подавано към двигателя(чрез дебитомер), моментно положение на разпределителния вал, налягане на турбо-компресора (при наличен такъв) температури и други. Съществуват различни наименования на това устройство: Електронен блок на управление, Motorsteuergerät , ECU, Centralina, компютър... и т.н. За да изпълнява компютърът работата си както трябва и да управлява двигателят по оптимален начин той (компютърът) се нуждае от точно oпределен алгоритъм на работа или с други думи нуждае се от Логика по която да си върши работата. Алгоритъма на работа всъщност е една програма, която можем грубо казано да оприличим на BIOS-програмата при персоналните компютри. Във всяко от тези устройства (ECU) се намира чип на който е записана съответната управляваща програма. Класическият чип тунинг представлява подмяна на този чип с друг чип, който носи друга ''оптимизирана / променена'' програма.
                        Реда на работа на ECU-то накратко е следния:
                        1. Запалваш колата и двигателя започва да работи, първоначално по специална програма, по която се стартира мотора. Двигателя се командва от ECU-то в което има чип с памет (нещо като схема по която работи двигателя).
                        2. Различни сензори подават сигнали на ECU-то за състоянието на двигателя.
                        3. Въз основа на подадените сигнали, ECU-то реагира контролирайки двигателя по друг начин като с това се осигурява максимално ефективна работа на двигателя. Начина по който реагира ECU-то на променящите се условия се определя от софтуера записан на чипа, който се намира в ECU-то (този чип се сменя при тунинг).
                        Да вземем за пример Ламбда сондата. Това е сензор който отчита състоянието на изгорелите газове. В тях винаги има малко количество неотработени газове(наличие в тях на не изгоряло гориво), което количество се отчита от ламбда сондата. Ако има прекалено много не изгорели газове ECU-то променя сигналите си така, че в двигателя започва да се впръсква по малко гориво което от своя страна изгаря по-пълноценно (така се понижава разхода и се подобрява екологичността на мотора) и обратно при други стойности на ламбда коефициента може да се подава повече гориво.
                        В чипа има определени таблици по които се смята при кои стойности на ламбда сондата колко гориво да се впръска. Ако се промени софтуера (таблиците) може да се постигне по-голяма мощност като се впръсква повече гориво (но не прекалено, защото идва момент в който не стига въздух за пълноценно горене), тоест при същите сигнали на сензорите ECU-то реагира по друг оптимизиран начин.

                        Какво всъщност е необходимо за да се повиши мощността на един мотор?

                        Има едно правило за голяма мощност при моторите, а то е: Максимално количество гориво което изгаря ПЪЛНОЦЕННО. Тоест опитваме се да изгорим впръсканото гориво възможно най-пълно, а за да изгорим дадено количество гориво трябва достатъчно въздух. От всичко това следва “много гориво” + “много въздух” = “много мощност” Трябва обаче да се спазва отношението гориво/въздух, което е около 1:14,5. Трябва да се внимава да не се обедни сместа при бензиновите мотори, защото при смес в която горивото е много малко се получават детонации и тогава може да има повреди в мотора.
                        Друг начин за повишаване на мощността е чрез увеличаване на предварението. По този начин фазата през която се подава гориво се увеличава, което води до по-голямо средно индикаторно налягане( респективно работата), но и по-високо Pz =Pmax, т.е. максимално налягане на сгъстяване. Това натоварва механично двигателя(шпилките който задържат главата са подложени на по-силно ударно натоварване/опъване, самата глава и буталата на натиск, защото парциалното налягане върху площта се увеличава), поради което той трябва да е в добро техническо състояние преди тунинга. Поради тези причини предварението( градусите на който се подава искрата пред ГМТ за бензинови мотори) не може да се увеличава произволно и не трябва да превишават позволените за конкретния двигател.

                        Какво прави всъщност тунинг-чипа?
                        1. При атмосферните мотори промяната се състои главно в промяна на аванса и слабо увеличение на впъсканото гориво (сместа е малко по-богата в определен диапазон на оборотите). По този начин се изразходват някои резерви на двигателя.
                        2. При турбомоторите се постига по-дълъг импулс на впръскване (увеличава се времето на впръскване) и се вдига налягането на което работи турбото (което пък значи повече постъпващ в мотора въздух), както и други по-малки промени.

                        Съществуват различни начини на чиптунинг:
                        1. Смяна на EPROM чип (класическият начин подходящ за повечето коли).
                        2. ОБД2-тунинг (подходящ за по-новите модели коли, при които вместо да се сменя чипът, просто програмата която е записана в ECU-то се заменя с друга - оптимизирана. Заменя се само програмата, а чипа си остава същия.
                        3. Resistortuning – най-често е вреден за двигателя. Нарича се още POWERBOX. При този тип тунинг се поставя аналогов преубразувател или определена комбинация от съпротивления. Възможни са две схеми на свързване:
                        3.1. Това устройство се поставя между двигателя и определени сензори, при което ECU-то получава ФАЛШИВИ данни и командва двигателя по друг начин.
                        3.2. Устройството се поставя между компютъра и двигателя при което подадените от компютъра сигнали и команди биват преобразувани и двигателя получава ФАЛШИВИ команди, което от своя страна води до определено, но не винаги контролируемо повишаване на мощността.
                        Смяната на чип е добър вариант, защото сменяш цялата логика на ECU-то. Така е по-ефективен двигателя, защото всичко работи по определени закономерности(таблици). Той се прилага най-често при автомобили произведени до 2000 година.
                        Автомобилите произведени след 2000-та година се тунинговат основно чрез втория метод. Реда на работа е следния: презаписва се оригиналния софтуер от колата на лаптопа, което означава че при желание след това могат да се възстановят оригиналните настройки. След това чипа се изтрива и се препрограмира с новите настройки. Този начин е по-добър.
                        Последния 3-ти тип тунинг не е за препоръчване, защото сигналите се променят по една и съща закономерност и не е толкова ''гъвкава'' логиката на ECU-то. Също така тази система може да бъде вредна при определени условия, защото при различен тип на каране се изисква понякога различна закономерност, по която трабва да се промнят сигналите.

                        Видове чипове:
                        При по-старите автомобили софтуера контролиращ двигателя се съхранява в EPROM-чип (Erasable Programmable Read-Only-Memory), тази технология е сравнително стара (много от BIOS-ите на компютрите са с такива чипове). Проблемът при тази технология, е че не може многократно да се записва информация на един чип. Записаните данни могат да се изтрият от такъв чип, ако бъде облъчен с UV-светлина(10 - 30 минути). Заради това неудобство е нужно при по-старите модели СМЯНА на чипа с друг(вариянт 1). При по-новите коли се използват ЕЕPROM-чип (Electrically Erasable Programmable Read-Only Memory) или някаква FLASH-памет. Тези чипове позволяват многократно записване и триене на софтуера по електронен път или иначе казано с компютър и подходяща техника(вариянт 2).

                        Ефективност, приложение, проблеми:
                        1. При атмосферните двигатели няма особена промяна, тя е обикновено в границите 7-9%
                        2. При турбомашините повишаването е по-сериозно, то е обикновено между 15-30%. Не трябва да се прекалява с повишаването на мощността, защото са възможни повреди по двигателите.
                        По принцип прилагането на чиптунинг се препоръчва само за технически изправни и неизносени мотори. Тунинговането натоварва топлинно и механично двигателя(изразходват се резервите му) и ако той не е в добро техническо състояние е възможно да се проявят дефекти. Препоръчва се още след тунинговане да се ползват само качествени горива. Ако автомобила се кара при нормални условия без претоварване разхода обикновено пада, а ако се кара на предела леко се повишава спрямо разхода преди чипосването му.
                        При атмосферни двигатели трябва да се внимава с какво гориво се кара. По принцип след чипосване трябва да се кара с високо октанов бензин, който е по устойчив на детонаций. Ако чипът изисква високооктанов бензин, а се кара с ниско октанов може да има много детонации (запалвания на горивото не когато трябва) и може да се повредят буталата. Важно е след тунинговане поне 2 седмици параметрите на двигателя да се следят постоянно, за да се избегнат подобни проблеми. При някои чипове е премахнато ограничението по максимални обороти и ако така се кара продължително настъпват повреди.
                        По-опасно е при турбо машините. При повечето компресори има един клапан (Байпасклапан), който се отвара при определено налягане. При отваряне на клапана изгорелите газове минават по друг път, без да задвижват перката на турбото (заобикаля се турбото). Това се прави поради факта, че колкото по-високи са оборотите толкова по-голямо налягане се създава от турбото и се стига до там че турбото се чупи. Всеки турбо компресор има оределен максимум налягане при което може да работи без да се повреди. Тези граници не трябва да се минават. Трябва също всички клапани и механизми при турбо да са изправни защото те са направени да предпазват турбото от повреди. Ако не са в ред може да дефектира.
                        Понякога след смяна на чипа колата не пали. Това може да се дължи на няколко причини. Често когато се преработва оригиналният файл чек сумата(прави се сумиране в таблиците и е добавена още една колона в която се записва сумата от битовете в реда, при проверка се сравнява и ако има разлика се изработва сигнал за грешка) е друга и не е като оригиналната. Това често се случва, ако чипа се прави от непрофесионалист. При някои коли се прави проверка на чек сумата и ако не е като оригиналната колата не пали...един вид защита против промени по електрониката на автомобила. Това обаче е много рядко.
                        Last edited by NightRider; d.m.y г., 09:28.
                        Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                        156 1.8TS 16V (01.2001)
                        147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                        0879369082

                        Comment


                        • #13
                          Цвяко ни са прай на интересен.....

                          Тия коне са постигнати с части ОКОЛО двигателя.....

                          Ето АЗ ти казвам, че 170к.с. само с промяна на софтуера се постигат.....


                          Радкоооо, вместо да му са обясняваш напрао си го предупреди.....
                          sigpic
                          Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                          156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                          147 JTDm 140-Малката манекенка
                          GT- JTDm 150

                          Comment


                          • #14
                            Няма нужда да ме предупреждава, изчезвам философе
                            Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                            156 1.8TS 16V (01.2001)
                            147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                            0879369082

                            Comment

                            Working...
                            X